Субота
19.10.2019
22:41
Вітаю Вас Гість
RSS
 
НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, гімназія" № 5
Головна Реєстрація Вхід
Поради психолога »




Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 125

       Молодший шкільний вік

Запитання. Як повинні «вести» себе батьки під час виконання дити­ною домашніх завдань?    

Відповідь.

 

Якщо батьки допомагають дитині

      Якщо дитина залишена сама собі

1.  Дитина відчуває, що близька людина приймає її проблеми. Коли вона виросте, то, швидше за все, теж буде турботливою, розуміючою людиною, що поспішає на допомогу

  1. Дитина навчається самостійно приймати рішення і відповідальність за       результати свого навчання. Ставши дорослим,     швидше за все, стане вимо­гливим батьком, на роботі - началь­ником

2. Формується утриманський життєвий образ (перекладання відпо­відальності на інших, очікування допомоги і готовність її прийняти)

2. Розвивається недовіра до інших, життєве кредо — покладатися можна тільки на самого себе. Збільшується дистанція між дітьми і батьками .  

3. Можлива поява почуття невпев­неності у своїх силах; залежності від дорослих і власної неповноцінності

3. Навчається самостійно планувати свій час і зусилля. Якщо все буде ви­ходити, то розвиватиметься почуття впевненості в житті, якщо, будуть невдачі — комплекс неповноцінності.

Доцільніше-надати дитині самостійність, залишаючи за собою ке­рівництво і допомогу в розумних межах. При цьому завжди потрібно пам'ятати про кризові життєві обставини, проблемні вікові періоди у житті школяра: на початку шкільного навчання, при переході в серед­ню школу.

    Запитання. Як зробити підготовку домашнього завдання справою привабливою?

Відповідь. Для молодшого школяра виконання домашнього завдання треба зробити святом. Можна прикріпити прапорець до стола,  за яким сидить дитина. Добре, коли в неї гарна ручка, зошити та ін. Бажано, щоб батьки були поруч, завжди готові допомогти дитині. Можливість поговорити з ними з приводу уроків є привабливим моментом для дитини. Намагайтеся, щоб дитині було зрозуміло, що їй потрібно зробити, і як. Чим зрозуміліша мета і завдання роботи, тим більше в неї буде бажання виконати завдання. Знайдіть можливість похвалити дитину.  Поступово навчайте її планувати свою діяльність.  

 

 

Середній шкільний вік, підлітки

 

Запитання. Яку допомогу можуть надати батьки дитині в самостійній побудові взаємин з однолітками?

Відповідь. Батьки повинні обговорити з підлітком ситуацію, що склалася, підвести його до розумного рішення. При цьому:    

1) батьки не повинні вважати свою дитину завжди правою; не потрібно
стверджувати її в думці, що всі інші поводяться неправильно, гру­бо — інакше дитина мимоволі опиниться в опозиції;  акцент треба робити на власне поводження підлітка;    

2) у відносини підлітка з однолітками батьки не повинні «втручатися», коли їх «не просять»; спроба батьків вирішити проблему за свою дитину обернеться зниженням її соціального статусу в колі однолітків;

3) батькам не слід пропонувати і нав'язувати свої рецепти; треба мо­рально підтримати дитину, допомогти розглянути можливі варіанти із ситуації, але остаточне рішення вона має прийняти сама виходячи зі свого психічного складу, своїх інтересів;

4) підліток, на відміну від дорослих, не злопам'ятний: він швидко за­ буває все погане й неприємне; батьки не повинні загострювати увагу своїх, дітей на колишніх образах; підлітки довго мучаться з якоїсь дрібниці і, навпаки, швидко і легко вибачають те, чого дорослі не вибачили б.

 Чим уважніше батьки поставляться до слів і вчинків своїх дітей, чим краще відчують їх настрій, тим простіше буде знайти потрібні слова у спілкуванні зі своїми дітьми.    

 

Запитання. Які розумні правила, що стосуються  соціального життя підлітка, можуть установити батьки?   

Відповідь. Чітко має бути, визначено:

І. Коли підліток повинен бути вдома (обід, домашні завдання, обов'язки по дому тощо).

2. Зв'язок при непередбачених обставинах.      

3.  Можливості  запрошення нового друга (подруги) на обід.

4. Що взагалі заборонено в компанії: алкоголь, паління, наркотики та ін.

 

Запитання. Що особливо мають врахувати батьки у вихованні

під­літка?      

Відповідь. Якщо поводження молодшого школяра будується за зраз­ком, заданим дорослим, то в підлітковий період це ще  має бути розмова двох зацікавлених осіб, що міркують, сумніваються, здійснюють активний пошук правильного рішення.        

 Підліток, критично осмислюючи зовнішній і внутрішній світ, висуває завищені вимоги до слів і дій дорослого. Це необхідно враховувати батькам при вихованні підростаючих дітей. Потрібно мати на увазі, що однолітки в цей  період мають більший авторитет, ніж батьки.

 

 Старший шкільний вік

Запитання. За якими симптомами можна говорити про настання депре­сивного стану в юнака (дівчини)?

Відповідь.  Ознаки депресії:       

-                     пригніченість і безпричинний сум;

-                     втрата інтересу до всього;

-                     слабкість, млявість;

-                     втрата у вазі, втрата апетиту;

-                     мучить  безсоння;

-                     загальмованість;

-                     нездатність  сконцентрувати думки та прийняти рішення;

-                     невпевненість у собі та у своїх діях;

-                     настирлива ідея про самогубство.

Якщо ці симптоми спостерігаються в юнака (дівчини)  то необхідно звернутися до лікаря.

Запитання. Як дорослі можуть завоювати авторитет у дітей юнацького віку?

Відповідь. Наведемо деякі, складові авторитету дорослого:

-         частіше і якісно спілкуватися з дітьми;

-         бути інформованим про справи юнака, уважно ставитися до нього(часто батьки мало знають про справи і вчинки юнаків через природну для цього, віку потайливість);

-         розуміти і приймати питання особистого життя юнаків і допомагати
їх вирішувати;

-         самовдосконалюючись, бути прикладом у соціальній і трудовій

ді­яльності.

Все це можливо, якщо батьки правильно вибрали стиль взаємин з юнаками та дівчатами. Краще, якщо цей стиль буде демократичним, що припускає взаєморозуміння і взаємопідтримку.  

(За матеріалами книги: Туріщева Л.В. Робота шкільного психолога з батьками. Навчально-методичний посібник для вчителя. – Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада+»,2007. – 128 с. – (Серія «Психологічна служба школи»).

Вхід на сайт

Годинник

Календар
«  Жовтень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Ми у Facebook